Måske er problemet ikke dig

Der er en grund til,
at følelsen bliver ved
med at vende tilbage

Derfor handler dette forløb ikke om, at du skal tage dig sammen, tænke mere positivt eller blive en ny version af dig selv.

Det handler om at forstå, hvorfor følelsen
bliver ved med at vende tilbage.

Ikke fordi...

du ikke har prøvet nok
du ikke har forstået nok
du ikke er dårlig til at arbejde med dig selv

Men måske fordi...

følelsen sidder dybere end tankerne
følelsen blev skabt længe før, du kunne sætte ord på den
følelsen engang havde en funktion

Måske sidder følelsen ikke kun i dine tanker.
Måske sidder den i gamle erfaringer.
I måden du har lært at tilpasse dig på.
I det, du engang måtte gøre for at blive
accepteret, elsket eller ikke fylde for meget.

Når du begynder at forstå det, kan noget falde på plads.
Du kan begynde at se, hvorfor du reagerer, som du gør.
Hvorfor du bliver ramt. Hvorfor du falder tilbage.
Og hvorfor det ikke har været nok bare at “vide bedre”.

Vejen tilbage til god nok hjælper dig med at gå et lag dybere.
Ikke for at analysere dig selv endnu mere.
Men for at møde dig selv med mere forståelse, ro og klarhed.
Så følelsen af ikke at være god nok ikke længere kun bliver noget, du prøver at skubbe væk.
Men noget du begynder at forstå på en ny måde.

FRA

At blive ramt igen og igen af følelsen af ikke at være god nok – selvom du har arbejdet meget med dig selv.

TIL

At forstå, hvorfor følelsen bliver ved med at vende tilbage, og hvad der skal til, hvis den virkelig skal slippe.

Vejen tilbage til god nok handler ikke om at blive en ny version af dig selv.
Den handler om at forstå den version af dig, der allerede er her.